Svět změny
Svět změny reprezentuje moderní flotilu Českých drah, dceřiných společností i spolupracujících dopravců. V areálu tak bude k vidění několik vozidel ze soudobé produkce.
193.031 Vectron „Hoši Děkujem“
Jednotka 680 Pendolino
Elektrická jednotka ČD RegioPanter
Motorová jednotka ČD 847 RegioFox
193.591 Siemens Vectron LokoTrain
383.009 Vectron ČD Cargo
Měřicí vůz MVŽSv2 Správa železnic
MVTV 2.2 Správa železnic
VRT mobil Správa železnic
Hasičský záchranný sbor Správy železnic
Jednotka 680 Pendolino
Elektrická jednotka 680 je jediná jednotka s naklápěcími skříněmi v provozu Českých drah a právě pro tento naklápěcí systém je přezdívána Pendolino. Jednotka 680 je sestavena ze sedmi vozů, 4 z nich jsou hnací. Každý hnací (trakční) vůz je vybaven dvěma trakčními motory. První jednotka Pendolino dorazila do České republiky v červnu 2003. Při testech na trati Břeclav–Brno vytvořila souprava nový český železniční rychlostní rekord, když za speciálních podmínek dosáhla rychlosti 237 km/h. Jednotky v letech 2017 a 2018 prošly rozsáhlou modernizací interiéru.
Hasičský záchranný sbor Správy železnic
Základním posláním HZS je zajišťovat požární zásahy, záchranné služby, přispívat k udržení provozuschopnosti železniční dopravní cesty, zajišťovat požární bezpečnost budov, obslužných zařízení železnice a zásilek k přepravě, požární zásahy, zásahy při havarijních únicích ekologicky závadných a nebezpečných látek a jiných mimořádných událostech v železničním provozu, včetně stanovení příslušných opatření a činnosti související s provozováním železniční dopravy.
VRT mobil Správa železnic
VRTmobil je pojízdné informační centrum Správy železnic, které přijede tam, kde je potřeba. Co přinese projekt vysokorychlostních tratí? Vybudování vysokorychlostních tratí (VRT) je klíčovým projektem rozvoje dopravní infrastruktury v ČR. Přinese zcela jinou rychlost a dimenzi cestování v České republice. Přispěje i k celkovému ekonomickému rozvoji.
Měřicí vůz MVŽSv2 Správa železnic
Jde o montážních vůz trolejového vedení, označovaný jako MVTV. Jak napovídá název, slouží k prohlídkám, údržbě a opravám trakčního vedení. MVTV 2.2 vznikl rekonstrukcí vozidla MVTV 2 při zachování skeletu původní samonosné skříně s prohlídkovou kabinou a podvozků. Nejzásadnější změnou na vozidle je náhrada hydromechanického přenosu výkonu elektrickým s oběma nápravami hnanými.
Měřicí vůz MVŽSv2 Správa železnic
Jde o montážních vůz trolejového vedení, označovaný jako MVTV. Jak napovídá název, slouží k prohlídkám, údržbě a opravám trakčního vedení. MVTV 2.2 vznikl rekonstrukcí vozidla MVTV 2 při zachování skeletu původní samonosné skříně s prohlídkovou kabinou a podvozků. Nejzásadnější změnou na vozidle je náhrada hydromechanického přenosu výkonu elektrickým s oběma nápravami hnanými.
Měřicí vůz MVŽSv2 Správa železnic
Měřicí vůz pro železniční svršek je určen pro diagnostiku železničního svršku na tratích celostátních Správy železnic, státní organizace. Měřicí technologie na vozidle: měření geometrických parametrů koleje (GPK), měření příčného profilu kolejnic (ojetí kolejnic), měření mikrogeometrie kolejnic (vlnkovitost kolejnic), měření laterálního a vertikálního zrychlení ložiskových domků, měření profilu štěrkového lože, osových vzdáleností mezi pojížděnou a sousedními kolejemi, kontrola průjezdného průřezu a snímkování tratí.
193.031 Vectron „Hoši Děkujem“
Moderní elektrická lokomotiva schopná provozu na čtyřech rozdílných napěťových systémech. Lokomotiva je vybavena moderním evropským zabezpečovačem ETCS a schválena pro provoz nejen v České republice, ale i v Německu, Rakousku, Polsku, Maďarsku a na Slovensku. Tento konkrétní kus byl na konci května letošního roku oděn do zlatého hávu na počest vítězství české hokejové reprezentace na mistroství světa.
ČD ComfortJet
ComfortJet je moderní netrakční jednotka vyrobená společnostmi Siemens Mobility a Škoda Transportation, která se skládá z devíti vozů, které jsou trvale vzduchotěsně spojeny. Na jednom konci vlaku je připojena lokomotiva a na druhém řídicí vůz. Stejně jako u jeho předchůdce Railjet lze vlakovou soupravu doplnit o další vozy. Cestující uvnitř naleznou zábavní a informační palubní portál, elektronický audiovizuální informační systém s LCD monitory i ergonomicky polohovatelná sedadla. Jednotky ComfortJet budou standardně provozovány s lokomotivami Siemens Vectron s maximální rychlostí 230 km/h.
Elektrická jednotka ČD RegioPanter
Jednotky jsou vyráběny jako dvouvozové, třívozové nebo čtyřvozové, a to z pěti typů vozů. Je možné spojit až čtyři jednotky do jedné soupravy. Mezivozové přechody jsou opatřeny měchy a nejsou odděleny dveřmi, interiéry vozů jsou bez příček a bez dveří. Ke spojování jednotek slouží samočinná spřáhla typu Scharfenberg. Skříně vozů jsou zhotoveny z hliníkových velkoplošných protlačovaných profilů, kabinové moduly na čelech vlaků jsou ocelové. Maximální možná rychlost jednotky je 160 km/h.
Motorová jednotka ČD 847 RegioFox
Motorové jednotky řady 847 jsou dvouvozové motorové jednotky vyráběné v Polsku železniční strojírnou PESA Bydgoszcz. U Českých drah dostaly tyto soupravy název RegioFox. Jednotka se skládá ze dvou článků lehké stavby se společným Jakobsovým podvozkem. Vozové skříně jsou ocelové. Ke spojování jednotek slouží samočinné spřáhlo. Hnací agregáty jsou umístěny pod podlahou za krajními podvozky a pohánějí vždy obě dvojkolí přilehlého podvozku, která jsou mechanicky spojená. Trvalý výkon je 750 Kw a konstrukční rychlost těchto jednotek činí 140 km/h.
Motorový vůz RS1 ČD RegioSpider
Stadler RegioShuttle RS1 je typové označení čtyřnápravového, částečně nízkopodlažního motorového vozu firmy Stadler Rail. Tento motorový vůz je klasické stavby, kdy 65% délky vozu tvoří nízkopodlažní část. Na obou kocích skříně je umístěno stanoviště strojvedoucího. Dvounápravové podvozky mají hnané obě nápravy. Velkou výhodou RegioSpideru je jeho nízká hmotnost a vysoký výkon, což společně s pohonem všech náprav zajišťuje velmi dobrou dynamiku vozidla.
193.591 Siemens Vectron LokoTrain
Společnost LokoTrain posiluje vydatně svoji flotilu moderními elektrickými lokomotivami Siemens Vectron. Jedná se o lokomotivu schopnou provozu na čtyřech rozdílných napěťových systémech a nechybí ani evropský zabezpečovací systém ETCS. Lokomotivy Vectron jsou určeny především pro mezistátní provoz a jejich maximální rychlost je 230 km/h.
240.111 Laminátka LokoTrain
Laminátka je elektrická lokomotiva univerzálního určení. První stroj této řady byl vyroben v roce 1966, ale celá řada modernizovaných lokomotiv dále plnohodnotně slouží v provozu. Lokomotiva 240.111 je schválena pro provoz v České republice, ale také na Slovensku a v Maďarsku. Byla vyrobena v roce 1969 a působila až do roku 2017 v Bratislavě, kdy byly zakoupena společností LokoTrain. V roce 2019 prošla zásadní opravou včetně nového laku. Lokomotiva se pohybuje především na Maďarských tratích a nezřídka je možné ji zahlédnout i v pohraničních stanicích Curtici a Hodoš.
744.502-4 DualShunter 2000 CZ Loko
Lokomotiva DualShunter 2000 je určená pro středně těžkou posunovací a traťovou službu na tratích elektrifikovaných systémem 3 kV DC. Pro provoz v nezávislé trakci je vybavena spalovacím motorem Caterpillar C32 EU stage V o výkonu 895 kW. To umožňuje využívat výhod závislé trakce při vozbě nákladních vlaků na elektrifikovaných tratích a zároveň díky dostatečně výkonnému spalovacímu motoru umožňuje bezproblémový provoz na vlečkách a tratích, které elektrifikovány nejsou. DualShunter 2000 má nejvyšší povolenou rychlost 100 km/h.
Prezentační vůz CZ Loko
Navštivte expozici CZ LOKO, kde se dozvíte více informací o naší společnosti a o našem portfoliu produktů. K dispozici Vám budou také naší technici, kterých se můžete zeptat na vše, co Vás bude zajímat.
Naši kolegové z personálního oddělení Vám představí možnosti pracovního uplatnění a nabízené zaměstnanecké benefity včetně možnosti vzdělávání a profesního rozvoje v rámci společnosti CZ LOKO.
Přijďte nás navštívit, těšíme se na setkání s Vámi!
388.015 Traxx ČD Cargo/Metrans
Lokomotivy řady 388 Traxx 3MS jsou nejmodernější interoperabilní čtyřnápravové elektrické lokomotivy. Jsou čtyřsystémové, což jim technicky umožňuje jezdit v mnoha evropských zemích. V současnosti jsou lokomotivy nasazovány především na přepravy pohonných hmot z Německa nebo přepravy kontejnerů. Polep lokomotivy 388.015 upozorňuje na spolupráci ČD Cargo se společností METRANS. V roce 2026 bude mít ČD Cargo ve svém parku 60 těchto lokomotiv.
383.009 Vectron ČD Cargo
Lokomotivy Vectron řady 383 byly první zcela nové moderní elektrické lokomotivy, které ČD Cargo zakoupilo od výrobce Siemens v letech 2016–2019. Jsou určeny převážně pro provoz v zahraničí, k čemuž je předurčuje schválení a schopnost jezdit v mnoha evropských zemí pod čtyřmi různými trakčními systémy. Disponují vysokým výkonem 6 400 kW. V současnosti ČD Cargo disponuje dvanácti vlastními lokomotivami této řady a vlastní rovněž dva Vectrony řady 393 s funkcí Last mile. V roce 2024 bude ČD Cargo dodáno dalších 10 Vectronů s možností provozu rovněž v Belgii a Nizozemsku.
Prezentační vůz ČD Cargo HADGS 11
Vozy řady Hadgs byly vyráběny v letech 1974–1976 ve Vagónce n. p. Česká Lípa (dnes součást koncernu Bombardier) pro tehdejší ČSD. Určeny byly pro přepravu nebalených kusových zásilek s nutností ochrany před povětrnostními vlivy, například paletizovaného zboží nebo obilí. Pro jeho nakládku měly vozy na střeše 3 násypné otvory a v každé bočnici 4 větrací otvory. Přestavbou jednoho z vozů této řady vznikl v letech 2020–2021 prezentační vůz ČD Cargo.
SVĚT HISTORIE
SVĚT ZMĚNY
SVĚT ZÁBAVY
NOČNÍ SHOW